⤝ Héroes

Gar's Image

Resumen

Lugar de Origen: Ohmgar

Edad: ???

Raza: Tortle

Clase: Monk

Background: Hermit

Alineamiento: Lawful Good

Características Físicas

Estatura: 5"

Peso: 400

Piel (Color): Dark green and brown

Ojos (Color): Brown

Pelo (Color): No hair

Gar (Monk nivel 5)

Desde los 10 años, los hermanos Gar y Gura fueron arrastrados por una corriente desde la isla de Ohmgar a la isla de Ohmgarim al igual que Golo . La diferencia entre ellos y Golo fue que Golo la encontró y decidió seguirla. Justo 2 meses después de que Golo se fue de Ohmgarim, fue que llegaron Gar y Gura, por lo que nunca se encontraron al mismo tiempo en la isla. Eeyal los encontró al igual que encontró a Golo 5 años atrás y también decidió entrenarlos. Pasaron 5 años de entrenamiento de las dos jóvenes tortugas. Eeyal ya tenía una edad muy avanzada para una tortuga, por lo que murió antes de terminar el entrenamiento. Con un estruendo, el cuerpo de Eeyal desapareció dejando atrás su caparazón. Gar y Gura se despidieron de él y lo velaron durante una semana.

    No sabiendo como regresar, los hermanos sondearon las islas para encontrar una corriente que los devolviera a Ohmgar. Después de buscar arduamente, encontraron una corriente que los llevó a Ohmgar pero del otro lado de la isla. En camino a su pueblo se enfrentaron con unos sapos y extrañamente antes de llegar su aldea, vieron a lo lejos que la misma estaba vacía, pareciera que había sucedido algo terrible ahí.

Personalidad

Rasgos: I am utterly serene, even in the face of disaster.

Ideales: Greater Good - My gifts are meant to be shared with all, not used for my own benefit (Good).

Lazos: Nothing is more important than the members of my race.

Fallas: I like keeping secrets and won't share them with anyone.

Aliados y Organizaciones

Gar no forma parte de ninguna organización hasta ahora.

Tortle


What many tortles consider a simple life, others might call a life of adventure. Tortles are born near sandy coastlines, but as soon as they're able to walk on two legs, they become nomad survivalists eager to explore the wilderness, experience its many wonders, put their skills to the test, and make new acquaintances.

Features

Alignment: Lawful Good

Speed: 30

Languages: Common, Aquan

Ability Score Improvements: +2 Strength, +1 Wisdom

Traits

Race Traits

Monk


A master of martial arts, harnessing the power of the body in pursuit of physical and spiritual perfection.

Hit Points

Hit Die: d8

Hit Points at 1st Level: 8 + your Constitution modifier

Hit Points at Higher Levels: 1d8 (or 5) + your Constitution modifier per Monk level after 1st

Abilities

Primary Abilities: Dexterity, Wisdom

Saving Throw Proficiencies: Strength, Dexterity

Spell Save DC = 8 + your proficiency bonus + your Wisdom modifier

Spell Attack Modifier = your proficiency bonus + your Wisdom modifier

Proficiencies

Skills: Choose 2 skills from Acrobatics, Athletics, History, Insight, Religion, Stealth

Armor and Weapon Proficiencies: Simple weapons and shortswords.

Tool Proficiencies: Choose one type of the artisan's tools or one musical instrument.

Statistics


Shield icon

Armor Class

18

d20 icon

Initiative

+2

d20 icon

Proficiency Bonus

+3

Eye icon

Passive Perception

11

Checkmark icon

Inspiration

Heart icon

Max HP

38

d20 icon

Total HitDie

5d8

Running icon

Speed

40 ft

Ability Scores

Score Ability Ability Modifier Saving Throw
16 Strength +3 +6
16 Dexterity +3 +6
14 Constitution +2 +2
10 Intelligence 0 0
13 Wisdom +1 +1
8 Charisma -1 -1

Skills

Proficient Bonus Skill Name
+6 Acrobatics
+1 Animal Handling
0 Arcana
+6 Athletics
-1 Deception
0 History
+1 Insight
-1 Intimidation
0 Investigation
+4 Medicine
0 Nature
+1 Perception
-1 Performance
-1 Persuasion
0 Religion
+3 Sleight of Hand
+3 Stealth
+4 Survival

Poderes


∇ Tortle spells:

∇ Monk spells:

Sheets